Home office – 10 tipp, hogy hatékony tudj maradni!

Home office – 10 tipp, hogy hatékony tudj maradni!

 

1. Ne zökkenj ki a napi rutinból!

Kelj fel a megszokott időben, és este se maradj fent sokáig sorozat maratont tartva mondván “holnap úgysem kell bemennem”. Ez segít, hogy ne boruljon fel a bioritmusod, így a napok nem fognak egy idő után összefolyni és segít a későbbiekben amikor már a munkahelyedre kell visszatérned.

 

2. Add meg a módját!

Persze itt nem arról van szó, hogy kényelmetlen, formális ruhákba bújj, hanem arról hogy ne legyél egész nap pizsiben. Kényelmes ruhát válassz, olyat amiben az utcára is kimennél. Ez segít az agyadnak is munka fokozatba kapcsolni. Sokaknak segít az is ha egy natúr nappali sminket is feldobnak, mintha valóban az irodába mennének be dolgozni.

 

3. Húzd meg a határokat!

A munkád ugyanabban az időben kezdődik, mint mikor bejártál dolgozni, és ugyanakkor ér véget. Ez az egyik legfontosabb szabály, ami rád és a munkaadódra is ugyanúgy vonatkozik. Munkaidőn kívül ne keress senkit munkával kapcsolatos e-mailekkel és telefonokkal, és te sem vagy köteles válaszolni, viszont munkaidő alatt nem teheted meg, hogy nem vagy elérhető.

 

4. Használd ki a felszabadult időt!

Itt az utazási időre gondolunk leginkább. A legtöbb embernek napi 1-3 órája is elmegy azzal naponta, hogy munkába és haza jusson. Ezt az időt magadra tudod fordítani! Eddig út közben reggeliztél? Most meg tudod adni a módját! Nem volt időd reggel edzeni? Hát most ván, hát hajrá! Meglátod a tested és lelked is hálás lesz érte.

 

5. Tarts rendet!

Meglehet hamarosan ki sem teheted a lábad otthonról, hát legyen szép rend és tisztaság! A rendrakás és takarítás segít a fejben is rendet tenni. Egy rendezett és tiszta környezetben pedig jobban tudsz teljesíteni is.

 

6. Alakíts ki munkakörnyezetet!

Igen, csábító az ágyból és a kanapéról dolgozni, ám hosszú távon ez rendkívül egészségtelen. Gyorsan nyak és derékfájás alakulhat ki, így fontos hogy olyan munkakörnyezetet alakíts ki ami minden feltételnek megfelel. Ha nincs otthon irodád vagy íróasztalod, akkor választ az étkező asztalt a munka idejére.

 

7. Állj meg pihenni!

Az ebédszünet, illetve az óránkénti 10 perc pihi home office-ban is ugyanúgy jár, ezekre az apró megállókra pedig igenis szükség van ahhoz, hogy minőségi munkát tudj végezni. Állj fel, sétálj otthon egy kört, és mehet minden tovább.

 

8. Tudd befejezni!

Szintén nagyon fontos, hiszen a home office-ban könnyen megvan a lehetősége annak, hogy összefolyik a munka a magánélettel, és mivel mindig kéznél van a laptopod, még este is a melót csekkolod. Erről gyorsan szokj le, legyen egy pont, ahol leteszed a munkát, és másnap reggel onnan folytatod, ahonnan abbahagytad.

 

9. Beszélj a kollégáiddal!

A home office legnagyobb hátránya, hogy nehezen építhető közben a csapatszellem, hiszen a dolgozók nem találkoznak egymással. A személyes kontaktust nincs az a kommunikációs felület, ami tudná helyettesíteni, de törekedj arra, hogy napi kapcsolatban maradj a kollégáiddal, és beszélgessetek ugyanúgy a napi tennivalókról, munkáról, és igen, a magánéletről is.

 

10. Szólj, ha gond van!

Ha az ember megreccsen az otthonlétben, azt nem szégyen bevallani. Bármilyen problémát észlelsz magadon, azt azonnal jelezd a főnökeidnek, szabadságot pedig home office alatt kivenni ugyanúgy ér.