Edzés utáni levezetés

Edzés utáni levezetés

A levezetésnek pont akkora szerepe van a sérülések elkerülésében, mint a bemelegítésnek, bár más a funkiója.

A leveztés azért fontos, mert az edés utáni regerációt alapoza meg. Az edzés alatt rengeteg stessznek vannak kitéve az izmok, valamint az izületek és a szervezetben bomlástermék (tejsav) felhalmozódás kezdődik meg.

Miért érdemes levezetni edzés után?

  • Megakadályozza a vénás vér pangását a végtagokban, ezzel az edzés utáni szédülést, gyengeség érzetet a végtagok duzzanatát és fájdalmát. Íme a magyarázat: a megterhelés során az izmokat ellátó erekben megnő a vér volumene, hogy ellássa a szükséges oxigénnel és tápanyagokkal. Az izom erőteljes összehúzódása támogatja a megnövekedett volumen visszajuttatását a szívbe (majd a tüdőbe, hogy ott re-oxigenizálódjon). Amikor az izomműködés alább marad, megszűnik a visszapumpáló erő is és kialakul egy pangás. A levezetés során fokozatosan csökkentjük a terhelést és a vérmennyiséget az izmokban. Ezzel megakadályozhatjuk az előbb leírt jelenséget.
  • Nem egyértelműen bizonyított, de egyesek szerint segít az izomláz elkerülésében, csökkentésében.
  • A testhőmérsékletet és pulzust visszaállítja a nyugalmi szintre
  • Segít visszaállítani a gondolatokat az elkövetkező feladatokra

Miből áll a levezetés?

  • Könnyed mozgások
  • Statikus nyújtás (adott pozíciót 10-20 mp-ig tartva a megdolgoztatott izmokra koncentrálva)
  • Lassú, mély légzés (hasi légzés)
  • Folyadékfogyasztás
  • Valamint a Sigfrid Essence For Champions After használata edzés után, ami segít elkerülni az izomlázat, valamint támogatja a szervezet regenerációs folyamatait.